Community Music: Intersections, Crossfields, and Ecologies
15 – 16 November 2018

Free University of Bolzano/Bozen, Italy, in partnership with the International Centre for Community Music at York St John University, UK, are pleased to announce the 2nd Italian Conference on Community Music.

Seeking to explore the intersections between community music and other related fields this conference aims to stimulate national and international dialogue surrounding community music practice and scholarship.

With particular attention to building and sustaining music ecologies we invite submissions from the disciplines of music education, music therapy, community music therapy, ethnomusicology, social work, sociology, and arts education with particular concern for issues relating to:

• Creating a music ecology;
  • Interdisciplinary connections and collaborations;
  • Building, sustaining and promoting music networks;
  • Working together: differences and similarities.

Papers, panels, workshops, performances, and other inventive ways to present research and practice are all welcome. Submitted papers will be subjected to a reviewing process and accepted papers are to form part of a publication on Community Music in Italy (Volume 2).

Submissions should adhere to the following format:

• A single Word document containing an abstract of between 300-400 words
  • 6 keywords
  • A short biography (150 words)
  • Institutional affiliation and current status (employment/student/graduate)

Where a ‘creative’ or ‘performative’ element is to be included in the presentation, this should highlighted in the abstract. Please specify any technical requirements (IT).

Scientific Committee: Lee Higgins, Johann van der Sandt, Antonella Coppi.

Symposium dates:
Thursday and Friday 15/16 November 2018

Venue:
Faculty of Education (Brixen Campus), Free University of Bozen, South Tirol, Italy

Abstract submission deadline:
30 July 2018

Send submissions to:
communitymusic@unibz.it

Notification of inclusion:
1 September 2018

Further information:
Antonella Coppi (antonella.coppi@unibz.it)
Johann van der Sandt (johannes.vandersandt@unibz.it)

Versione italiana

La Libera Università di Bolzano/Bozen, in collaborazione con il Centre for Community Music at York St John University, UK, è lieta di annunciare la 2ª Conferenza Italiana sulla Community Music.

Esplorando le intersezioni tra la Community Music e altri campi correlati, questa conferenza mira a stimolare il dialogo nazionale e internazionale verso la pratica della musica comunitaria e le collaborazioni di ricerca.

Con particolare attenzione alla costruzione e al sostegno dell’ecologia musicale si accolgono contributi dalle discipline dell’educazione musicale, della musicoterapia, della Community Music therapy, dell’etnomusicologia, dei servizi sociali, della sociologia e dell’educazione artistica con particolare riguardo per le seguenti tematiche:

• Creare un’ecologia musicale;
  • Network e collaborazioni interdisciplinari;
  • Costruire, sostenere e promuovere reti musicali che si ispirino al modello della Community Music;
  • Lavorare insieme: differenze e somiglianze.

Paper, panel, workshop, performance e altri modi inventivi per presentare la ricerca e la pratica sono benvenuti. I lavori inviati saranno sottoposti a un processo di revisione e quelli accettati faranno parte di una pubblicazione riguardo alla Community Music in Italia (secondo volume).

Le proposte devono rispettare il seguente formato:

• un singolo documento Word contenente un abstract di 300-400 parole;
  • 6 parole chiave;
  • una breve biografia (150 parole);
  • affiliazione istituzionale e stato attuale (occupazione/studente/laureato).

Se la presentazione comprende un elemento “creativo” o “performativo”, ciò va evidenziato nell’abstract. Si prega di specificare eventuali requisiti tecnici (IT).

Comitato scientifico: Lee Higgins, Johann van der Sandt, Antonella Coppi.

Data del convegno:
Giovedì e venerdì 15/16 novembre 2018

Sede del convegno:
Facoltà di Scienze della Formazione (campus di Bressanone/Brixen), Libera Università di Bolzano, Südtirol, Italia

Scadenza per la presentazione degli abstract:
30 luglio 2018

Indirizzo per la presentazione degli abstract
communitymusic@unibz.it

Notifica di accettazione:
1 settembre 2018

Informazioni:
Antonella Coppi (antonella.coppi@unibz.it)